Eksperci o Rail Baltica w Suwałkach

Postęp prac na Rail Baltica w Polsce i krajach bałtyckich oraz analizy rozwiązań technicznych na styku granic Polski i Litwy były przedmiotem spotkania ekspertów w ramach Grupy Infrastrukturalnej PLK S.A. – LTG Infra z udziałem RB Rail. Współpraca przy przygotowaniu ważnej dla mieszkańców Europy kolejowej trasy, zapewni w przyszłości bezpieczne i sprawne podróże koleją z Warszawy przez Kowno i Rygę do Tallinna.

Eksperci o Rail Baltica w Suwałkach

W trakcie spotkania ekspertów w ramach Grupy Infrastrukturalnej PLK S.A. – LTG Infra z udziałem RB Rail, dominowały kwestie związane z energetyką i systemami sterowania ruchem kolejowym na odcinku granicznym pomiędzy nowymi stacjami Trakiszki (PL) oraz Mockai (LT). Podczas rozmów eksperci z PLK S.A., LTG Infra oraz RB Rail zaangażowani w projekt Rail Baltica, zaprezentowali postępy prac projektowych w poszczególnych krajach, tj. Estonii, Łotwie, Litwie i Polsce.

Specjaliści analizowali różne opcje połączeń energetycznych oraz systemów sterowania, biorąc pod uwagę wymagania po stronie polskiej i litewskiej. Wszystkie rozważane warianty uwzględniają bezpieczeństwo pasażerów, jak również konieczność zapewnienia ciągłości ruchu kolejowego w trakcie trwania realizacji projektu. Zaprezentowano także plany wykorzystania odnawialnych źródeł energii przewidywanych do zasilania linii.

Wspólne spotkania i analizy to bardzo ważna część pracy nad projektem. Poczynione ustalenia są punktem wyjścia do podjęcia kolejnych działań projektowych oraz koncepcyjnych. Przedstawione rozwiązania będą dalej analizowane przez partnerów z Polski i Litwy w eksperckich grupach roboczych.

Rail Baltica łączy Europę

Współpraca pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w realizację projektu w poszczególnych krajach jest konieczna w celu skoordynowania działań i zapewnienia ciągłości ruchu z uwzględnieniem wielu różnych czynników. Rail Baltica stanowi priorytetowy projekt UE, który zakłada modernizację korytarza kolejowego łączącego Warszawę przez Kowno i Rygę z Tallinnem. Budowa nowoczesnej linii pozwoli na zwiększenie liczby połączeń, poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększenie komfortu podróży. Pasażerowie zyskają wyremontowane, komfortowe przystanki i stacje z wygodnymi oraz nowoczesnymi peronami, czytelną informacją i udogodnieniami dla osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja poprawi też warunki przejazdu dla przewozów towarowych.

źródło i fot.: PKP PLK S.A.

Przeczytaj również:Pierwszy odcinek ekspresowej S11 w województwie opolskim oddany kierowcom

Wywiady

Jacek Kawalec: Przyszłość stosowania geosyntetyków jest bardzo obiecująca

Dr inż. Jacek Kawalec, prezydent Polskiego Stowarzyszenia Geosyntetycznego, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omawia kluczowe aspekty rozwoju i zastosowań geosyntetyków. Na podstawie swojego trzydziestoletniego doświadczenia w branży dzieli się obserwacjami na temat tej dziedziny, wskazując na jej najnowsze technologie i potrzeby. W 20...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.