Reklama

Dodatkowe zabezpieczenia prześwitów między obiektami

Od października 2020 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmuje czynności poprawiające bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. W ramach podjętych działań zadecydowano o zabezpieczeniu przestrzeni między obiektami mostowymi, po których przebiegają jezdnie jednej trasy.

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie określa, że prześwity między obiektami mostowymi w ciągu dróg klas A i S mogą mieć:

a) 0,1 m – gdy zapewniona się dostęp od spodu do elementów konstrukcji w celu dokonania przeglądów i napraw,
b) nie mniejszej niż 0,8 m, zabezpieczonego barierami spełniającymi wymagania określone w § 265, usytuowanymi na sąsiednich krawędziach obiektów – gdy brak dostępu, o którym mowa w pkt. a.

Z uwagi na występowanie prześwitów na obiektach inżynieryjnych stosuje się bariery o wysokości co najmniej 110 m (w pozostałych miejscach ich wysokość wynosi ok. 50-60 cm). Wysokość barier wiąże się z koniecznością zabezpieczenia przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu czy też – jak pokazują niedawne zdarzenia – upadku z wysokości osób postronnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, idąc o krok dalej, rozpoczęła zabezpieczanie przestrzeni między obiektami mostowymi, po których przebiegają jezdnie jednej trasy.

Dodatkowe zabezpieczenia prześwitów

Po inwentaryzacji na sieci dróg krajowych GDDKiA zidentyfikowała w sumie 1537 prześwitów o szerokości min. 10 cm i łącznej długości 104,6 km. W miejscach, gdzie na trasie brakuje oświetlenia, a prześwit stanowi zagrożenie upadkiem, podjęto więc zdec...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.