Construction Machinery Exhibition
Już na przełomie września i października profesjonaliści z sektora budowlanego zawitają do największego w Europie Środkowej centrum targowo-kongresowego Ptak Warsaw Expo, aby zapoznać się z innowacyjnymi technologiami i narzędziami oraz porozmawiać o przyszłości branży.
Idea targów
Construction Machinery Exhibition to premierowe targi, stworzone z myślą o rozwoju sektora, odgrywającego bardzo ważną rolę w rodzimej gospodarce. W Polsce pandemia nie zmieniła wprawdzie obszaru budownictwa tak znacząco, jak to miało miejsce w innych krajach, wciąż jednak możemy dostrzec kilka zagadnień, nad którymi warto wspólnie pracować, budując lepsze jutro branży. I temu właśnie mają służyć Targi Maszyn Budowlanych.
Pomocne targi
Ptak Warsaw Expo, organizator wydarzenia, proponuje zmodernizowaną ideę targowej imprezy po to, aby stworzyć impuls ożywiający sektor budowlany. W tym celu gromadzi rynkowych liderów w jednym czasie i miejscu tak, aby ułatwić i przyspieszyć ich relacje biznesowe oraz umożliwić im rozwój i poszerzenie kompetencji.
Strefy tematyczne
Zakres branżowy wydarzenia związany jest z zagadnieniami obejmującymi inżynierię lądową, określaną także jako budownictwo lądowe i wodne. W trakcie targów prezentowane będą maszyny, pojazdy i komponenty budowlane, a także podnośniki, rusztowania, deskowania, szalunki czy dźwignice. Wśród firm przedstawiających swoje oferty nie zabraknie także dostawców usług serwisowych oraz części zamiennych.
Konkurs VOLVO
Umiejętności branżowych fachowców popularyzować będzie Konkurs Klubu Operatorów, organizowany przez VOLVO. Jego uczestnicy muszą wykazać się precyzją, techniką, szybkością i opanowaniem, wykorzystując do tego innowacyjne maszyny, w tym Koparkę kołową EWR130E. Jest to model o najmniejszym promieniu obrotu i czołowej w swojej klasie stabilności, zaprojektowany w odpowiedzi na życzenia klientów, co czyni go pod wieloma względami sprzętem pionierskim na rynku.
Dodatkowe targi, dodatkowe korzyści
Atutem Construction Machinery Exhibition jest fakt, że w tym samym czasie w Ptak Warsaw Expo będą miały miejsce również targi narzędziowe – Warsaw Tools & Hardware Show. Spójna tematyka obu imprez sprzyja niewątpliwie budowaniu trwałych relacji biznesowych pomiędzy sektorami i pozyskaniu dla nich nowych kontrahentów.
Prognozy i bezpieczeństwo
Twórcy Targów Maszyn Budowlanych przewidują, że odwiedzi ich ok. 15 tysięcy osób, które poznają oferty ponad 120 wystawców. Goście będą mogli czuć się w pełni komfortowo, ponieważ wydarzenie jest organizowane z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Zatroszczył się o nie Ptak Warsaw Expo, który wraz z początkiem września otworzył wielki sezon targowy imprezą Warsaw Dental Medica Show. To właśnie podczas niej prof. Krzysztof Simon stwierdził: “Bardzo mi imponuje wielkość pomieszczeń, rozmiar tych targów oraz odległości między stoiskami”.
źródło i fot.: warsawconstructionexpo.com
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych
Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Kalendarium
Relacje
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...