Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego w Szczecinie

Kończy się budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie.

Projekt realizacji inwestycji obejmował ulice: Arkońską, Niemierzyńską, Wojska Polskiego, Traugutta, Solskiego, Prusa, Pawła Jasienicy, Bohdana Zaleskiego, Jana Kochanowskiego i Juliana Fałata w Szczecinie. Węzeł Łękno to jedna z największych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji dla mieszkańców metropolii. Budowa ta objęła kolejny fragment tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego.

Węzeł ten będzie pełnił funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie otrzymała dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Cel projektu

Celem głównym realizacji przedmiotowej inwestycji jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych z sektora transportu indywidualnego na terenie aglomeracji szczecińskiej poprzez budowę infrastruktury transportu publicznego w obrębie węzła komunikacyjnego Łękno w Szczecinie i tym samym zwiększenie mobilności i atrakcyjności komunikacji publicznej.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.