Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień – Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała w km od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu
Przedmiotem opisywanej inwestycji jest Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień – Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała w km od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu. Kontrakt na realizację inwestycji podpisano 29 czerwca 2016 roku, termin oddania realizacji wypada na 54 miesiące od daty podpisania Umowy.
Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą firma Webuild. Wartość kontraktu wynosi 968 835 650,11 zł brutto. Przedmiotowy odcinek jest jednym z trzech realizowanych w ramach budowy drogi ekspresowej S7, odc. Lubień – Rabka.
Opis realizacji
Kontrakt obejmuje w szczególności:
Roboty przygotowawcze
W zakresie: odtworzenia trasy i punktów wysokościowych, wycinki zieleni kolidującej z pasem drogowym, rozbiórki elementów dróg oraz budynków, w tym translokacji budynku wpisanego do rejestru zabytków wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.
Roboty drogowe oraz tunelowe
Do zadań, które zostaną wykonane w ramach tej kategorii należy
budowa odcinka tunelowego drogi klasy S dł. ok.3,0km z dwukomorowym
tunelem długości ok.2,06km (obiekt nr 17), z awaryjnymi przejściami
między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z
wyposażeniem technicznym. Kolejne zadanie to wzmocnienia podłoża
gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg,
obiektów inżynierskich oraz zapewnienia stateczności nasypów i
skarp.
Wykonawca zobowiązany jest także do
przebudowy i budowy dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego,
a także budowy takich elementów jak: mury oporowe, drogi (dojazdy)
...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Poprawa bezpieczeństwa w górnictwie zawsze będzie zależała od pracy zespołowej
W 2022 r. Wyższy Urząd Górniczy i podległe mu jednostki organizacyjne obchodzą jubileusz 100-lecia powołania do życia organów polskiego nadzoru górniczego. Z tej okazji w rozmowie z redakcją „Inżynierii Górniczej” dr inż. Adam Mirek, Prezes WUG, który objął to stanowisko pięć lat temu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, co ta roczn...

Wybrane naturalne i wtórne surowce mineralne
Polecamy Państwa uwadze nową pozycję wydawniczą autorstwa Piotra Wyszomirskiego pt. Wybrane naturalne i wtórne surowce mineralne. Książka obejmuje głównie problematykę wybranych, niemetalicznych surowców mineralnych wraz z elementarnymi informacjami z zakresu nauk o Ziemi. Jak również eksploatacji i przeróbki kopalin, a także zagadnienia związane z podstawowymi metodami chemicznymi i fazowymi oceny ich jakości. Surowcami naturalnymi omówionymi w tej książce są surowce skalne, które stanowią n...

Wpływ dodatków mineralnych w cemencie na stabilność napowietrzenia w betonie nawierzchniowym
Artykuł przedstawia badania wpływu stosowania cementów z dodatkami mineralnymi CEM II/A-V 42,5 R, CEM II/B-S 42,5 N i CEM III/A 42,5 N na dystrybucję porów w mieszance betonowej przeznaczonej na górną warstwę nawierzchni betonowej zaprojektowanej na agresję środowiska XF4. Przeanalizowano zmiany charakterystyki porów w betonie od wykonania do wbudowania. Próbki pobrano bezpośrednio po wykonaniu mieszanki, po godzinie bezruchu i po wysokoenergetycznym mieszaniu po godzinie bezruchu. Określono ...

Przegląd maszyn wykorzystywanych w kopalniach odkrywkowych
Górnictwo odkrywkowe jest podstawą eksploatacji wydobywanych na różną skalę surowców. Należą do nich zarówno kopalnie zabezpieczające lokalny popyt, jak i takie, które nastawione są przede wszystkim na eksport, charakteryzujące się wydobyciem na poziomie kilkudziesięciu milionów ton. Eksploatacji kopalin towarzyszy cały szereg przedsięwzięć techniczno-technologicznych związanych nie tylko bezpośrednio ze złożem, ale również z jego otoczeniem. W materiale przedstawiono przegląd maszyn roboczyc...

Trwałość betonu barwionego
Bardzo dynamiczny rozwój technologii betonu, łatwość oraz wszechstronność kształtowania właściwości zarówno mieszanki betonowej, jak i stwardniałego betonu spowodowały jego szerokie wykorzystanie w kreowaniu otaczającego nas krajobrazu. Dodatkowa atrakcyjność tego materiału wynika z możliwości uzyskania dowolnej kolorystki poprzez zastosowanie pigmentów. Dzięki temu beton stał się tanią alternatywą dla drogich materiałów budowlanych, takich jak chociażby naturalny kamień. Biorąc to wszystko p...

Znakowanie punktowymi elementami odblaskowymi
Punktowe elementy odblaskowe stosuje się jako uzupełnienie znaków poziomych podłużnych i poprzecznych, jak również samodzielnie na krawędzi jezdni na odcinkach dróg, na których dopuszcza się postój pojazdów na jezdni, a uzasadnione jest wskazanie krawędzi jezdni. Punktowe elementy odblaskowe stosuje się w celu ostrzegania, prowadzenia i informowania kierujących o miejscach i odcinkach dróg szczególnie niebezpiecznych.

Projektowanie oświetlenia drogowego
Podczas projektowania oświetlenia na drogach niezwykle istotne jest położenie szczególnego nacisku na względy bezpieczeństwa. Przy rozmieszczaniu słupów oświetleniowych należy przestrzegać właściwych odległości skrajni i przepisów. Zarządcy dróg, miasta lub gminy coraz częściej decydują się na kompleksowe wymiany opraw oświetleniowych, budowę lub przebudowę oświetlenia ulicznego czy drogowego. W ostatnich latach nastąpił znaczny wzrost stosowania oświetlających drogi. Wyjątkowo wydajnych opra...

Trwałość betonu barwionego
Bardzo dynamiczny rozwój technologii betonu, łatwość oraz wszechstronność kształtowania właściwości zarówno mieszanki betonowej, jak i stwardniałego betonu spowodowały jego szerokie wykorzystanie w kreowaniu otaczającego nas krajobrazu. Dodatkowa atrakcyjność tego materiału wynika z możliwości uzyskania dowolnej kolorystki poprzez zastosowanie pigmentów. Dzięki temu beton stał się tanią alternatywą dla drogich materiałów budowlanych, takich jak chociażby naturalny kamień. Biorąc to wszystko p...

Przewóz kolejowy kruszyw
Grupa PKP CARGO, dostarczając niezbędne kruszywa i materiały budowlane, uczestniczy w realizacji największych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Transportuje kamień i żwir, a także kamień hydrotechniczny, wykorzystywany do budowy i umacniania nabrzeży. Jak informuje GUS, w marcu br. pociągi Grupy PKP CARGO przetransportowały 8,8 mln ton towarów, a praca przewozowa wyniosła 2,3 mld tkm. Oznacza to, że w porównaniu do lutego br. przewozy PKP CARGO wzrosły o 16,3% w ujęciu masy i o 22,3% p...

Wypełnienie szczelin w nawierzchniach z betonu cementowego
Nawierzchnie z betonu cementowego, ze względu na specyficzną charakterystykę pracy, wymagają dylatowania. Również naprawy wszelkiego rodzaju pęknięć wymagają nacięcia i wypełnienia szczeliny [1]. Szczeliny można podzielić na: rozszerzania (dylatacyjne), poprzeczne lub podłużne na całej grubości płyty, umożliwiające wydłużenie i kurczenie płyt, skurczowe (na pełną grubość lub pozorne – na części grubości płyty), umożliwiające kurczenie płyt (gdy temperatura atmosferyczna spada poniżej temperat...
Kalendarium
Relacje

Kolejne spotkanie naukowców branży transportowej z całego świata odbyło się w Katowicach
Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej od dawna jest platformą p...

Spotkania Przeróbki Kopalin
23-24 czerwca br. w Grand Hotelu Kielce odbyły się Świętokrzyskie Spot...

Centralne eRobocze SHOW
W Lubieniu Kujawskim 3-4.06.2022 odbyło się Centralne eRobocze SHOW.</...