Reklama

Bezpieczeństwo pożarowe w tunelach

Z punktu widzenia bezpieczeństwa użytkowników tuneli kwestie urządzeń przeciwpożarowych i innych elementów służących bezpieczeństwu pożarowemu w tunelach stanowią bardzo ważny temat, którego nie można lekceważyć.

Tunele drogowe pełnią ważną funkcję w infrastrukturze drogowej, umożliwiając pokonywanie przeszkód terenowych podczas prowadzenia szlaków komunikacyjnych. Stanowią one jednak źródło potencjalnego niebezpieczeństwa w przypadku wystąpienia pożaru [1]. Pożar w tunelu można podzielić na poszczególne etapy

  • początkowy – etap inicjacji pożaru,
  • wzrostu – etap rozprzestrzeniania się, potencjalnie prowadzący do rozgorzenia i całkowitego spalenia dostępnego paliwa,
  • rozwinięty – etap pełnego spalania paliwa,
  • zaniku – etap malejącej intensywności pożaru,
  • ekstynkcji – etap, w którym energia cieplna nie jest już uwalniana [1].

Od 2 marca 2021 r. obowiązują wzorce i standardy projektowania zabezpieczeń przeciwpożarowych drogowych obiektów inżynierskich rekomendowane przez ministra właściwego ds. transportu. Nie stanowią one przepisów techniczno-budowlanych w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane, ale, opracowane przez specjalistów, pozwalają zdobyć niezbędną wiedzę, m.in. na temat urządzeń przeciwpożarowych i innych elementów służących bezpieczeństwu pożarowemu w tunelach.

System Sygnalizacji Pożaru (SSP)

System Sygnalizacji Pożaru, zaprojektowany ściśle w oparciu o standard techniczny, należy stosować w tunelach o długości powyżej 250 m lub wyposażonych w wentylację mechaniczną. W nawach tunelu powinno się stosować liniowe czujniki temperaturowe reagujące zarówno na szybkość wzrostu temperatury, jak również na bezwzględny wzrost temperatur...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.