Beton na drogach – tańszy, trwały i o niższym śladzie węglowym
W 2025 roku zostaną oddane do ruchu trzy odcinki betonowe autostrady A2 (49,25 km) i dwa tunele na drodze ekspresowej S1 z nawierzchnią betonową o łącznej długości 1,83 km. Z kolei w 2026 r. czekają nas otwarcia dwóch betonowych odcinków na drodze ekspresowej S6. Wykonawcy stawiają na beton, gdyż według nich jest tańszym rozwiązaniem, trwałym i o niższym śladzie węglowym. W sumie w latach 2025-2026 sieć drogowa w Polsce powiększy się o ponad 80 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.
Rośnie liczba dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej. Według szacunków Stowarzyszenia Producentów Cementu na koniec 2024 r. było ich 1194,3 km i stanowiły 22,9% sieci dróg szybkiego ruchu w Polsce.
W 2024 r. przybyło ok. 17 km dróg betonowych
W 2024 r. oddano do użytku 16,7 km dróg betonowych. GDDKiA oddała do ruchu odcinek autostrady A2 od węzła Groszki do węzła Siedlce Zach. (12,9 km) oraz cztery tunele z [...]




